Niet iedereen doet daarvan aangifte, omdat zo’n aangifte niet altijd leidt tot vervolging van de oplichter. Daarom introduceren we: GeldTerug. Wij maken werk van jouw zaak en proberen jouw geld terug te halen.
GeldTerug is vanaf vandaag als beta beschikbaar, waarbij:
“Je koopt een iPhone op een online marktplaats. Er wordt je belooft dat je de iPhone binnen 3 dagen in huis hebt. Na een week heb je je telefoon nog niet binnen. Als je de verkoper een berichtje wil doen, blijkt het profiel verdwenen te zijn. En je geld ook.”
“Je krijgt van je energieleverancier een sms met een betaalverzoek. Er is zogenaamd iets niet goed gegaan met de betaling, of je dit nog even snel wil betalen. Je betaalt ‘m gelijk, zodat je het niet vergeet. Een paar uur later blijkt dat het geen betaalverzoek was van je energieleverancier, maar van een oplichter.”
“Je zoekt al erg lang naar dat ene paar schoenen online. Opeens kom je ze tegen op een webshop. Een aantal weken na je bestelling heb je de schoenen nog niet binnen. Als je op internet zoekt is de webshop nergens meer te vinden. En van de verkoper? Daar hoor je nooit meer iets van”
“Je krijgt een WhatsApp bericht van je ‘zoon’, hij heeft een nieuw telefoonnummer. Nadat jullie even met elkaar hebben gekletst krijg je na een uur de vraag of je financieel kan helpen. Nadat je betaald hebt krijg je toevallig een bericht van het oude nummer van je zoon. Het bleek hem niet te zijn, maar een oplichter.”
Nee. 15% houden we in als vergoeding voor de dienst. Hiermee kunnen wij - en GGN - de kosten dekken en blijven investeren in dienstverlening. Zo kunnen we ook onze gratis tools - zoals de linkchecker - blijven onderhouden en verbeteren. En werken we toe naar onze missie; een einde maken aan online oplichting.
We begrijpen dat je een cijfer zou willen horen. Maar helaas hebben we die nu nog niet. Het is wel goed om te weten dat je alleen betaalt voor onze dienstverlening als het lukt om je geld terug te krijgen.
We doen ons uiterste best om je geld terug te halen. Toch kan het gebeuren dat dit niet lukt. In dat geval betaal je niks, want GeldTerug is “no cure, no pay”. Je zou er hierna voor kunnen kiezen om een gerechtelijk traject te starten. Deze kosten moet je wettelijk gezien wel voorschieten. Maar jij bepaalt, en GGN zal je altijd eerst om toestemming vragen.
Wij hebben privacy erg hoog in het vaandel staan, en gaan dan ook zorgvuldig om met je gegevens. Hierover vertellen we meer in onze privacyverklaring.
Er zijn een aantal voorwaarden waar je zaak aan moet voldoen, zoals:
Alle voorwaarden vind je in de servicevoorwaarden Checkjelinkje "GeldTerug".
GGN is de grootste incasso- en gerechtsdeurwaarder van Nederland
We hebben een landelijke dekking van deurwaarders en zijn in het bezit van de grootste database met debiteurengegevens van Nederland. Wij geloven dat het succes zit in de juiste aandacht op het juiste moment.
Meer informatie